Berita Macam Macam

Berita Macam Macam Dan Top News Dari Seluruh Negara.Add sya Ke Circle Anda.Translate page sdh boleh dilakukan

Rahsia 13 Titik Berahi Suami Isteri yang Perlu Diketahui

Dalam melakukan hubungan intim suami istri, sebaiknya di lakukan foreplay terlebih dahulu agar supaya sewaktu penetrasi masih-masing pasangan betul-betul sudah sangat terangsang dan lebih mudah untuk orgasme. Ini akan sangat membantu untuk wanita, kerana secara umum wanita memerlukan waktu lebih lama untuk mencapai orgasme.
Foreplay hendaklah di lakukan dengan lembut dan rieks meskipun lelaki cenderung lebih terburu-buru dalam tahap ini. Pemanasan melalui sentuhan sentuhan erotis yang penuh ghairah dan dilakukan dengan lembut bagi kedua-dua pasangan suami isteri untuk mencapai hingga ke kemuncak nikmat persetubuhan. Maka anda perlu merubah kebiasaan tersebut kerana demi menghasilkan sebuah hubungan intim yang menyenangkan dan sama-sama merasakan kepuasan bercinta antara suami maupun isteri.
Terdapat 13 titik peka yang boleh memberahikan suami atau isteri yang perlu diketahui seperti berikut :
TITIK BERAHI ISTERI
Biasanya tahap pertama anda lakukan dengan menyentuh lengannya dengan lembut. Apabila Isteri anda mula memperlihatkan reaksi, anda boleh mengalihkannya ke bahagian yang lain.
Tubuh wanita memang mempunyai beberapa titik yang sangat mudah terangsang dan apabila anda fokus pada titik-titik tersebut, maka pasangan anda akan lebih cepat untuk mencapai orgasme. Payudara, punggung dan Mrs. V adalah bahagian tubuh wanita yang paling sering dieksplorasi oleh lelaki. Hujung saraf terbanyak memang berada di bahagian ini. Tetapi, selain dari bahagian ini, boleh dikatakan wanita ternyata memiliki sensor kenikmatan di seluruh bahagian tubuhnya.
Terdapat 13 titik utama sentuhan erotis yang membangkitkan ghairah si isteri sebagai panduan kepada suami :
1. VAGINA ATAU FARAJ
Bahagian utama yang akan menimbulkan puncak kenikmatan dalam hubungan intim.
Perlu juga diketahui bahawa di bahagian vagina ini terdapat beberapa titik rangsangan; di antaranya bibir vagina, sekitar daerah vagina dan puncaknya pada klitoris, iaitu ketulan kecil (daging) yang berada di tengah-tengah vagina ukuran sebesar kacang tanah.
Daging kecil ini akan menimbulkan kenikmatan yang luar biasa apabila disentuh.
2. PANGKAL LENGAN
Pangkal lengan di bahagian dalam lebih sensitif dibandingkan bahagian luar. Sentuhlah dengan lembut dan lihat reaksinya.
3. KETIAK
Isteri anda akan seronok jika bahagian ini disentuh. Setelah anda menyentuh pangkal lengan si isteri anda boleh meneruskannya ke bahagian ketiak. Bahagian ketiak sangat sensitif, jangan sampai ianya mengganggu suasana, misalnya membuatnya menjadi geli dan bukannya terangsang.
4. BELAKANG TELINGA
Di bahagian ini sentuhan harus secara ringan, dan kurangkan tekanan pada tangan dan lakukan dengan lembut. Bahagian sensitif ini harus disentuh dengan berbeza beza cara.
5. PIPI DAN BIBIR
Semasa jari jemari telunjuk anda menyentuh belakang telinganya, jari yang lain menyentuh pipi dan yang lain boleh menyentuh bibirnya.
6. PAYUDARA
Sentuhan bahagian yang cukup empuk ini dengan lembut dan ramasan mesra, pasangan anda akan menyukainya. Hampir seluruh bahagian buah dada terutamanya bahagian hujung puting payudara merupakan daerah yang sensitif. Anda boleh merangsangnya dengan menggunakan tangan dan sebagainya.
7. PUTING PAYUDARA
Merupakan bahagian payudara yang paling sensitif. Puting susu bila disentuh akan muncul tanda bintik-bintik dan mengeras, petanda telah terangsang. Main jari anda dibahagian ini dan pasangan anda akan bergelinjangan. Apalagi jika bahagian ini bukan hanya disentuh dengan jari, maka sensasi yang akan ditimbulkannya akan jadi luar biasa.
8. PERUT
Seluruh bahagian perut akan menimbulkan ransangan hebat bila disentuh dengan lembut dan mesra. Apa lagi jika sentuhan bukan hanya dilakukan dengan tangan.
9. PUNGGUL
Biarpun ada dibahagian belakang, punggung juga sensitif bila diraba pada titik erotiknya.
10. PINGGUL
Daerah ini termasuk daerah puncak kenikmatan. Terdapat beberapa bahagian yang sangat sensitif dan menimbulkan ransangan bila di sentuh. Antaranya pinggul bahagian belakang jika diramas akan menjadikan ransangan yang luar biasa.
11. PANGKAL PEHA
Pangkal peha adalah bahagian pinggul yang mengarah pada puncak kenikmatan. Rangsangan yang lembut di bahagian ini akan menimbulkan reaksi hebat. Jarang sekali wanita boleh bertahan bila sudah diransang di bahagian ini.
12. PEHA
Rabalah bahagian ini dengan lembut. Bila muncul bintik-bintik, petanda ransangan telah timbul. Rabalah terus dengan mesra dan lembut.

TITIK BERAHI SUAMI
Seperti wanita, lelaki juga memiliki titik-titik sensual tertentu dalam tubuhnya yang dapat dibangkitkan melalui sentuhan dari pasangannya. Wanita mungkin perlu meransang beberapa titik pada tubuh lelaki yang memberikan kenyamanan dan kenikmatan seksual ekstra ketika foreplay.Tapi yang penting para isteri jangan rasa takut untuk mengendalikan ‘permainan’ kerana faktanya ramai para suami yang menyukainya.
Berikan rangsangan pada 13 titik sensual suami berikut untuk meningkatkan ghairah bercinta atau bersetubuh bagi panduan isteri :
1. KAKI
Lelaki sangat menyukai urutan dan belaian lembut di kakinya. Selain itu, menurut praktik refleksologi kuno, tekanan pada tumit kaki diyakini dapat memicu ghairah seksual. Urutlah kaki suami dengan lembut menggunakan minyak herba Wannura untuk meningkatkan ghairahnya.
2. TELINGA
Di bahagian tubuh ini banyak terdapat hujung saraf , maksudnya pasangan dapat merasakan begitu banyak kenikmatan hanya dengan dipegang telinganya. Gunakan jari telunjuk dan ibu jari untuk memicit bahagian telinga luar dengan gerakan yang perlahan dan kuat. Anda juga boleh meramas cuping telinganya kemudian menggunakan lidah anda untuk menjangkau bahagian belakang telinga dengan ciuman dan gigitan kecil.
Kebanyakan lelaki juga suka jika telinganya disentuh oleh pasangannya. Bahagian ini sangat penting untuk menenangkan atau merangsang mereka, tetapi seringkali dilupakan oleh wanita.
3. DADA
Bagi ramai di antara lelaki, dada merupakan salah satu bahagian yang erotis terbesar yang dimiliki lelaki, cubalah urut dengan lembut, mencium dan membelainya. Sama halnya seperti wanita, puting lelaki juga sangat sensitif. Agar si dia makin teransang, cubalah hisap dan gigit putingnya sedikit dengan lembut. Jangan lupa mulailah dengan perlahan dahulu lalu tambah kecepatan dan kekuatannya. Tunggulah reaksinya seperti apa baru anda boleh pastikan ‘permainan’ yang ia inginkan.
4. KULIT DI BALIK LUTUT
Bahagian belakang lutut juga boleh menjadi titik yang menyenangkan bagi lelaki. Lelaki menyukai belaian atau ciuman lembut pada kulit halus di bahagian belakang lutut tersebut kerana di daerah ini bulu kaki sedikit dan sensitif.Bahkan sentuhan pada kulit di balik lutut dapat melepaskan ketegangan sosial dan meningkatkan orgasme. Sentuhlah bahagian belakang lutut suami menggunakan jari telunjuk dengan arah melingkar.
5. PERUT BAHAGIAN BAWAH
Daerah dari perut antara pusat dan pelvis merupakan daerah yang sensitif bagi lelaki. Daerah ini merupakan daerah yang baik untuk merangsang ghairah seksual suami kerana darah akan mengalir dari panggul ke alat kelamin dan melepaskan ketegangan seksual.
Begitu juga lipatan pangkal peha ini sangatlah sensitif apalagi meski hanya dibelai dan ditiup-tiup.
6. PAHA BAHAGIAN DALAM
Bahagian ini boleh dikatakan sebagai bahagian erotis yang seringkali diabaikan kerana tidak ramai wanita memanafaatkan titik ini dan lebih cenderung menyasar ke organ reproduksi / kelamin terlalu cepat. Padahal jika disentuh, dicium, dijilat atau digigit lembut, para suami akan sangat menyukainya.
Sentuhan ringan pada daerah ini dapat dengan cepat meningkatkan mood bercinta suami. Sentuhlah bahagian ini perlahan dari bahagian atas hingga ke bawah paha bahagian dalamnya agar suami lebih bersemangat ketika berhubungan seks.
7. FIKIRAN
Bisikan kata-kata yang menggoda di telinga suami untuk merangsang fikirannya. Fikiran adalah zon sensitif seksual terkuat lelaki. Penelitian terbaru menunjukkan bahawa sistem saraf pusat pada otak mudah meransang ghairah seksual. Ketika fikiran lelaki mulai merasa tenang, tubuh akan menyesuaikan kesenangan tersebut.
8. KELOPAK MATA
Kebanyakan wanita mungkin tidak terfikir bahawa kelopak mata merupakan bahagian erotis lelaki. Mencium atau menggosok kelopak mata suami ketika dirinya sedang terpejam dapat meningkatkan ghairah seksualnya.
9. PANGKAL LEHER
Leher adalah tempat yang tepat untuk mula meransang pasangan, terutama setelah anda menciumnya dengan penuh ghairah. Sasar beberapa tempat yang berbeza pada leher pasangan dengan ciuman, serta di bahagian bawah dan belakang telinga sebagai variasi.
Setelah itu cubalah beri gigitan lembut di leher pasangan. Hati-hati jangan sampai meninggalkan bekas gigitan yang terlihat jelas pada bahagian leher yang terbuka. Nanti mereka kata ‘hantu’ yang gigit pula ! Mulailah perlahan-lahan lalu tingkatkan kecepatannya seiring dengan bertambahnya ghairah anda agar si dia terangsang.
Lelaki juga menyukai rangsangan di bahagian pangkal leher yang dapat anda berikan melalui rabaan, urutan atau ciuman.
10. DAHI
Dahi mungkin tidak nampak seperti titik rangsangan pada lelaki, tetapi di daerah ini terdapat hujung saraf yang sensitif. Urutlah titik ini dengan lembut dari garis rambut ke dahi untuk memicu hormon seperti dopamin dan serotonin yang berfungsi meningkatkan suasana hati.
11. KELENJAR PENIS
Boleh dikatakan inilah bahagian erotis yang terkuat dimiliki seorang lelaki dan bahagian yang selalu memberikan kenikmatan luar biasa bagi suami jika dimanafaatkan dengan betul.
Namun awas, kelenjar ini adalah bahagian tubuh paling sensitif pada lelaki dan para isteri masih perlu berhati-hati ketika memanafaatkannya untuk foreplay kerana ramai di antara lelaki memiliki kelenjar penis yang terlalu sensitif. Cuba respon dengannya agar anda tahu kaedah ransangan seperti mana yang paling ia suka.
12. PERINEUM ATAU SELANGKANGAN
Perineum atau biasa dikenal dengan selangkangan merupakan titik di antara skrotum dan anus . Bahagian ini juga mengandungi banyak sekali hujung saraf dan boleh jadi sangat sensitif jika diraba atau dibelai.
Anda juga boleh mencuba mengurut lembut serta membelai perineum sebelum si dia mencapai orgasme, sebab cara ini akan meningkatkan kenikmatan seksual yang dirasakannya.
13. SKROTUM
Seperti yang kita tahu, Skrotum berhubung terus dengan testikal. Bahagian ini juga menjadi bahagian paling sensitif dan paling halus yang ada pada tubuh lelaki serta sebagai bahagian dengan tingkat erotisme tinggi.
Tapi jangan terlalu banyak memberikan tekanan pada testikal kerana itu akan menyebabkan rasa nyeri. Pastikan bahawa anda melakukannya dengan lembut, misalnya dimainkan dengan tangan ataupun dijilati.

0 Komentar untuk "Rahsia 13 Titik Berahi Suami Isteri yang Perlu Diketahui"

Related Posts Plugin for WordPress, ...
 
Copyright © 2014 Berita Macam Macam - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info